субота, 15. новембар 2014.

POPODNEVNI REBUS - 046

Putujući vozom iz Beograda ka Zagrebu (ili u suprotnom smeru?) krajem 1979. godine, neko vreme sam u hodniku vagona proveo u razgovoru na enigmatske teme sa legendarnim rebuždžijom Nedeljkom Krakerom. Dok je voz ravnomerno kloparao kroz slavonsku ravnicu, Kraker je koristeći vrata od kupea kao podmetač crtao na ispresavijanom papiru hemijskom olovkom jedan od svojih mnogobrojnih rebusa istovremeno s mukom održavajući ravnotežu zbog stalnog naginjanja vagona izazvanog kretanjem po istim onim šinama (ali sada pet decenija starijim) na kojima je bio zavejan Herkul Poaro sa dvanaestoro porotnika - dželata iz romana "Ubistvo u Orijent Ekspresu" legendarne spisateljice Agate Kristi. Bio je to rebus u stripu sa rešenjem: DOSADNA MORA (do sa dna mora). Na prvom crtežu je prikazano morsko dno sa školjkama, ribama, travom i notom, a na drugom su bile notne linije i, na svom mestu, nota DO sa koje su se slivale kapljice vode. Bilo je tu još njegovih, a i mojih ideja, a na kraju mi je dao jedan ekavski rebus - da ga pripremim i objavim u nekom srpskom enigmatskom listu. Dan nakon povratka kući već sam se bacio na lepljenje "letraseta" i pravljenje kalendara - nisam hteo da uzmem gotov kalendar već sam ga sâm napravio: jedan je Nedeljko Kraker, a ja sam se uvek divio njegovim rebusima i divim se i dan-danas! Rebus je objavljen u beogradskoj "Enigmi" u broju 1237 od 4. marta 1980. godine, na 4. stranici.

10 коментара:

  1. U Krakerovom stilu, odlično! Nisam znao za ovaj rebus...

    ОдговориИзбриши
  2. Otvorih ovih dana jednu od kutija u kojoj su isečci iz enigmatskih listova sa mojim starim radovima - čega tu sve ima!!!! Našao sam i jedan svoj rebus iz "Vjesnikovog Kviza" koji je nacrtao Brank Medak, gomilu odličnih skandinavki iz "Eureke", osmosmerke iz prvih brojeva "Hupera", radovi objavljeni u listovima za koje sam zaboravio da sam ikad objavljivao... Ukrštenice objavljene u "Enigmi" sredinom sedamdesetih godina prošlog veka... isečci iz: "Bazara", "Ane", "Dvoje", "Metalurga", "Prokupca", "Trolla", "Koteleca", "Vikenda"...

    ОдговориИзбриши
  3. ... "Hik", "Glas Slavonije", Džoker", "Orbis", "Nikad robom", "Mikijev almanah", "Dečje novine", "Predah", "Razonoda miliona", "Mala ukrštenica", "Mini Čvor", "Super Skandi Čvor", "Čvor Križaljka", "Čvor Razbibriga", "Mala Zagonetka", "Džuboks", "Dar", "Male novine", "Večernje novosti"...

    ОдговориИзбриши
  4. 17. novembra u 16.00 ide taj rebus iz "VK" (crtež B. Medaka).

    ОдговориИзбриши
  5. Zavidan opus radova i broj časopisa u kojima su objavljeni. Veselim se što će nam biti predstavljeni!

    ОдговориИзбриши
  6. Još jedna odlična Krakerova ideja. Drago mi je što sam "uboo" postavku, no nisam razmišljao o ekavici, iako se to iz uvoda može naslutiti, a uz to ovaj rebus je i neka vrst homonima, iak oto nije naglašeno.

    ОдговориИзбриши
  7. Da, Luka, u pravu si. Ovo je nekakav homonimni rebus, ali je u ono vreme bio samo REBUS.

    ОдговориИзбриши
  8. Sve to iz kutija trebaš pohraniti u registratore, bit će preglednije i lakše ćeš se snalaziti.

    ОдговориИзбриши